Коли необхідно проводити річний перерахунок по ПДФО
Лубенська ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області звертає увагу роботодавців на те, що перерахунок податку на доходи фізичних осіб (далі - ПДФО) визначено статтею 169 Податкового кодексу України від 02.12.10 №2755-VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).
Так, роботодавець платника ПДФО зобов’язаний здійснити, у тому числі за місцем застосування податкової соціальної пільги (далі - ПСП), з урахуванням положень абзацу другого п. 167.1 ст. 167 ПКУ, перерахунок суми доходів, нарахованих такому платнику ПДФО у вигляді заробітної плати, а також суми наданої ПСП:
- за наслідками кожного звітного податкового року нарахування заробітної плати за останній місяць звітного року;
- під час проведення розрахунку за останній місяць застосування ПСП у разі зміни місця її застосування за самостійним рішенням платника ПДФО або у випадках, визначених пп. 169.2.3 п. 169.2 ст. 169 ПКУ;
- під час проведення остаточного розрахунку з платником ПДФО, який припиняє трудові відносини з таким роботодавцем.
Крім того, роботодавець та/або податковий агент має право здійснювати перерахунок сум нарахованих доходів, утриманого ПДФО за будь-який період та у будь-яких випадках для визначення правильності оподаткування незалежно від того, чи має платник податку право на застосування ПСП (пп. 169.4.3 п. 169.4 ст. 169 ПКУ).
Річний перерахунок ПДФО за 2017 рік відображається у звітності при нарахуванні заробітної плати за грудень 2017 року.
Лубенська ОДПІ
ГУ ДФС у Полтавській області
Нова декларація про майновий стан і доходи
Лубенська ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області інформує, що з 31.12.17 набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 06.06.17 № 556 (далі – Наказ № 566), яким викладено у новій редакції форму податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Декларація) та інструкцію щодо її заповнення. Починаючи з 01.01.18 Декларація має подаватися за новою формою.
Зокрема, змінами, внесеними Наказом № 566 передбачено, що фізичні особи – підприємці (далі – ФОП) у додатку Ф2 до декларації відображають амортизаційні відрахування за витратами, понесеними на придбання (самостійне виготовлення) основних засобів та придбання нематеріальних активів.
Крім того, для ФОП, які у звітному (податковому) році припиняють державну реєстрацію підприємницької діяльності за власним рішенням та подають Декларацію у строки, встановлені абзацом другим п.177.11 ст.177 Податкового кодексу України, передбачено відображення дати прийняття рішення про припинення у рядку 8 «Категорія платника» Декларації.
Наказ № 566 опубліковано в офіційному виданні «Офіційний вісник України» від 25.07.17 № 58.
Лубенська ОДПІ
ГУ ДФС у Полтавській області
Про роботу зі зверненнями громадян
За січень-грудень 2017 року до Лубенської ОДПІ ГУ ДФС у Полтавській області надійшло 11 письмових звернень громадян.
Громадяни зверталися з питань проведення контрольно – перевірочної роботи - 3 випадки та ознайомлення з матеріалами перевірки, 1 випадок - щодо орендної плати за землю, 1 випадок – декларування доходів громадян, 4 випадки – відмова від реєстраційних номерів облікової картки платника податків і від обліку за серією та номером паспорту, 1 – сплата єдиного соціального внеску та 1 анонімне звернення.
Відповідь на всі звернення надана у встановлені законодавством терміни з відповідними роз’ясненнями.
Аналізуючи соціальний стан необхідно зазначити, що в 3-ох випадках це були пенсіонери, в інших 7-ох випадках заявники соціального стану не зазначили. За категорією авторів звернень - звертався 1 інвалід II групи.
На протязі 2017 року керівництвом Лубенської ОДПІ здійснено 3 прийоми громадян, один з громадян за соціальним станом - пенсіонер, інвалід III групи.
Дані змісту основного питання, що порушували громадяни - звернення стосувалося необхідності отримання роз’яснень щодо правомірності нарахування податку на нерухоме майно, правомірності нарахування фінансових санкцій та пені по єдиному внеску та відмова від реєстраційних номерів облікової картки платника податків і від обліку за серією та номером паспорту.
Відділ обслуговування платників
Лубенської ОДПІ
ГУ ДФС у Полтавській області
За публічною інформацією до Лубенської ОДПІ у 2017 році звертались 8 разів
За січень – грудень 2017 року до Лубенської ОДПІ надійшло 7 запитів від юридичних осіб та 1 запит від фізичної особи.
Запити від юридичних осіб стосувались надання інформації щодо ставок земельного податку та податку на нерухоме майно, які застосовуються на території, що обслуговується Лубенською ОДПІ та подання податкових декларацій про майновий стан і доходи громадян, які самостійно здійснювали сільськогосподарську діяльність на належних їм земельних частках (паях) на території сільської ради. Поданий запит від фізичної особи не підпадає під дію Закону України „Про доступ до публічної інформації” і йому було відмовлено в наданні запитуваної інформації.
Всі вони розглянуті у встановлений законодавством термін.
Нагадуємо, що право здійснювати запити на отримання публічної інформації надається Законом України „Про доступ до публічної інформації”, метою якого є забезпечення прозорості та відкритості суб'єктів владних повноважень і створення механізмів реалізації права кожного на доступ до публічної інформації.
Запит на інформацію можна надіслати поштою за адресою: індекс 37500, м. Лубни вул. Я. Мудрого, 21 з поміткою “Публічна інформація”, електронною поштою на скриньку pl.dpi18.publ@sfs.gov.ua, або факсом (05361) 7-12-75.
Відділ обслуговування платників
Лубенської ОДПІ
ГУ ДФС у Полтавській області
Про роботу з надання Лубенською ОДПІ адміністративних послуг за 2017 рік
За січень – грудень 2017 року Центри обслуговування платників (далі ЦОП), які функціонують при Лубенській ОДПІ Головного управління ДФС у Полтавській області, відвідало 144779 платників податків – підприємців та юридичних осіб, а також пересічних громадян.
Персоналом ЦОП в звітному періоді надано 35075 адміністративних послуг.
За звітний період вагому частину в наданих адміністративних послугах складає видача відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків – 13587 послуг, видача карток платника податків і внесення до паспорта громадянина України даних про реєстраційний номер облікової картки – 11276 послуг. Також, фахівці Центрів надали 3369 витягів з реєстру платників єдиного податку, зареєстрували 1552 платника єдиного податку, 1616 книг обліку розрахункових операцій, 1288 книг обліку доходів і витрат платникам єдиного податку, 723 розрахункових книжки, видано 509 довідок про подану декларацію про майновий стан та доходи та 493 довідки про відсутність заборгованості з платежів до бюджету, що контролюється органами доходів і зборів, зареєстровано 243 реєстратора розрахункових операцій.
З метою вивчення рівня ефективності та якості надання послуг у Центрах обслуговування платників фахівцями Лубенської ОДПІ проводилися письмові опитування за допомогою розташованої в холі ЦОП скриньки пропозицій та побажань. Так, у 2017 році через такі скриньки отримано 142 письмові анкети, в яких платниками надано позитивну оцінку роботи Центрів обслуговування платників в 2130 відгуках.
Відділ обслуговування платників
Лубенської ОДПІ
ГУ ДФС у Полтавській області