Що таке Е-лікарняний?
Управління Держпраці у Полтавській області інформує, що Е-лікарняний – електронний документ, що засвідчує факт тимчасової непрацездатності особи. Він є підставою для звільнення від роботи та оплати перших п’яти днів тимчасової непрацездатності за рахунок роботодавця, призначення матеріального забезпечення та надання соціальних послуг відповідно до законодавства про загальнообов’язкове державне соціальне страхування. З 1 жовтня 2021 року усі заклади охорони здоров'я України перейшли на оформлення електронних лікарняних. Відтепер пацієнти не будуть носити паперові лікарняні на роботу, а захворівши – мають змогу повідомляти роботодавцю номер електронного лікарняного.
Вам створили медичний висновок. Як діяти?
Якщо ви маєте офіційне працевлаштування, то в разі тимчасової втрати працездатності для вас автоматично відкриється електронний лікарняний.
Він сформується на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність, який лікуючий або сімейний лікар створить після огляду. Також е-лікарняний автоматично відкриється в разі оформлення медичного висновку для вашої дитини, яка потребує догляду. Інформація щодо пацієнта вноситься у медичний висновок автоматично і співпадає з даними, зазначеними у декларації із сімейним лікарем. Якщо персональні дані пацієнта, зазначені у декларації, не співпадуть із даними у реєстрі застрахованих осіб – е-лікарняний не створиться. Часто такі помилки пов’язані із застарілою інформацію, яка не була вчасно оновлена застрахованими особами та їх роботодавцями (наприклад, при зміні прізвища), а також різними варіантами написання ПІБ (наприклад, Наталя і Наталія).
Одразу після створення медичного висновку на ваш контактний номер телефону надійдуть два повідомлення:
– від E-health щодо створення медичного висновку із указанням його номеру;
– та від Пенсійного фонду України щодо формування електронного листка непрацездатності, його номеру і періоду дії.
Потрібно повідомити про це роботодавця. Це можна зробити будь-яким зручним способом, наприклад, телефоном.
Звісно, таке повідомлення застрахована особа отримає, якщо і в Декларації, укладеній з лікарем, і в анкетних даних, наданих до ПФУ, вказаний правильний номер телефону. Адже медичний висновок про тимчасову непрацездатність не надається роботодавцю, він містить персональні відомості і не є підставою для призначення матеріального забезпечення.
Роботодавець (а також усі роботодавці за сумісництвом) будуть бачити ваш е-лікарняний в своїх кабінетах страхувальників з дня його відкриття, але почнуть призначення допомоги лише після завершення визначеного у ньому періоду непрацездатності і сплину строку, у який лікарі можуть внести зміни.
Зверніть увагу: роботодавцю доступна лише загальна інформація про вашу непрацездатність, необхідна для призначення матеріального забезпечення – він не дізнається, чим саме ви хворіли, тому не потрібно передавати роботодавцю медичний висновок про вашу тимчасову непрацездатність, якщо лікар роздрукував для вас витяг.
Призначати матеріальне забезпечення можна тільки на 8-ий день після закриття Е-лікарняного! Цей строк відведений для того, щоб лікар міг виправити допущені помилки у медичному висновку про тимчасову непрацездатність і, відповідно внести зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність і Е-лікарняного.
Нині можна почути поради, що перші 5 днів непрацездатності за рахунок роботодавця можна оплачувати хоч наступного дня після закриття Е-лікарняного. Ні, так робити не можна, адже протягом семи днів лікар може внести зміни до медичного висновку про тимчасову непрацездатність (Е-лікарняного). Тож протягом цього строку може змінитися й тривалість непрацездатності, її причина тощо.