Міністерство доходів і зборів України наказом від 16.09.2013р. №481 затвердило нову форму та порядок ведення книги обліку доходів і витрат для фізичних осіб – підприємців, які перебувають на загальній системі оподаткування, а також тих, які провадять незалежну професійну діяльність (далі – Книга). Даний наказ опублікований у виданні «Офіційний вісник України» №78 від 18 жовтня і саме з цієї дати він набирає чинності. Отже, починаючи з 18 жовтня підприємці на загальній системі оподаткування та громадяни, які провадять незалежну професійну діяльність повинні вести Книгу за новою формою.

Нова Книга значно спрощенна і містить лише 9 колонок (замість 12 в старій Книзі). Зокрема, вилучили графи, в яких потрібно було відображати залишок товарних запасів на початок та кінець періоду, внутрішнє переміщення товару тощо. Зате тепер у Книзі будуть відображатися повернені підприємцем суми (наприклад, отриманої раніше передоплати) в графі 3; інші витрати, пов’язані з отриманням доходу (наприклад, витрати на оплату послуг зв’язку, суму орендних і комунальних платежів) – графі 8.

 

Дані в Книзі заповнюються у гривнях з копійками, на підставі цих записів підприємець заповнює податкову декларацію про майновий стан і доходи.Книга повинна зберігатися протягом 3 років після закінчення звітного періоду, в якому здійснено останній запис.

Звертаємо увагу на те, що Книгу обліку доходів і витрат можна вести як у паперовому, так і в електронному вигляді (за вибором платника податків). Для цього в Порядку ведення Книги обліку доходів і витрат прописаний ряд процедур (окремо для паперового варіанту, окремо для електронного варіанту Книги), пов’язаних з її реєстрацією в органі Міндоходів.

З текстом наказу Міндоходів України від 16.09.2013 року №481 та формою Книги можна ознайомитися на офіційному порталі Міністерства за посиланням: http://minrd.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/62853.html.

Валерій Карпов

начальник управління доходів і зборів з фізичних осіб

Лубенської ОДПІ.