Проведено спільне засідання постійних комісій районної ради
1 грудня 2017 року в районній раді відбулося спільне засідання постійних комісій районної ради, яке провів голова комісії з питань соціальної сфери та соціального захисту населення Мисник С.І. Участь у роботі комісії взяли начальники відділів та управлінь райдержадміністрації. Питання стосувалися всіх галузей життєдіяльності нашого району. У галузі освіти – це створення опорних навчальних закладів на базі Вовчицького ліцею ім. В.Ф.Мицика та Тарандинцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, затвердження статутів опорних закладів та Лубенського районного методичного центру. У галузі культури – передача майна закладів у комунальну власність територіальних громад та у зв»язку з цим затвердження їх базової мережі. Голова районної ради Угляниця Г.М. запропонував розглянути питання щодо передачі і бібліотек у комунальну власність сільських рад району.
Депутати погодились з даною пропозицією, але після вивчення цього питання. У галузі охорони здоров’я обговорено питання щодо передачі трансфертів Лубенській міській раді у 2018 році. Також на розгляд було винесено проекти рішень «Про звіт про діяльність голови районної ради за період з листопада 2016 року по листопад 2017 року», «Про звернення депутатів Лубенської районної ради до Президента України, Верховної ради України», «Про Програму соціального захисту населення Лубенського району «Турбота» на 2018-2019 роки», «Про затвердження Комплексної програми розвитку архівної справи в Лубенському районі на 2018 рік», «Про внесення змін до Програми економічного і соціального розвитку Лубенського району на 2017 рік». Депутатами обговорювалося питання про внесення змін до показників районного бюджету на 2017 рік. Розглянуті проекти рішень про затвердження технічних документацій з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Отже, розглянувши питання порядку денного, комісією було рекомендовано винести їх на розгляд чергової сесії районної ради, яка відбудеться 6 грудня 2017 року.
Олександр Біленький: Місія Асоціації — об'єднати самоврядні громади для спільного вирішення проблем області, міста, району, села, ОТГ
Першу річницю заснування Полтавська обласна Асоціація органів місцевого самоврядування відзначить масштабним Форумом
6 грудня 2016 року до Дня місцевого самоврядування 19 міських та районних рад Полтавщини ухвалили рішення про об’єднання в Асоціацію. За рік увійти до організації вирішили вже більше 50 рад різного рівня, а сама Асоціація поступово стає потужним лобістом інтересів самоврядних структур. Про ідею створення об’єднання, учасників, перші досягнення і майбутні завдання — спілкуємося із головою обласної Асоціації органів місцевого самоврядування, головою Полтавської облради Олександром Біленьким.
– Велосипед вигадувати не довелося - ідею підказало саме життя і розумні люди, які вже пройшли цей шлях у своїх областях. Коли виникає будь-яка проблематика у роботі, замислюєшся як її вирішувати — самостійно чи залучати таких же людей, в яких виникають аналогічні питання. І ми пішли другим шляхом. Вирішили консолідувати представників місцевого самоврядування. Людей, які щоденно займаються розв’язання проблем, що постають перед громадами. Мають відповідний досвід і знання. Це особливо важливо зараз, коли зростає роль місцевого самоврядування. В країні динамічно розвивається реформа децентралізації. Уряд передає на місця повноваження, кошти. Але разом із розширенням можливостей, посилюється і відповідальність. І у цьому трикутнику якраз Асоціація найбільше доцільна і найбільше ефективна на теренах Полтавської області. Як організація, яка акумулює провідний досвід, певні можливості, об'єднує представників самоврядування і допомагає в розв'язанні проблем і вирішенні питань людей.
– А хто персонально на сьогоднішній момент вже є представником Асоціації?
– Всі районні ради, крім двох — Кременчуцького та Полтавського районів. Всі крім одного - Горішніх Плавнів, міста обласного значення. Полтавська обласна рада. Загалом членами Асоціації вже є більше 50 громад, починаючи від обласного центру - міста Полтави і закінчуючи сільськими радами Полтавщини. Ми не поділяємо учасників Асоціації за адміністративно-територіальним чи якимось іншим принципом — будь то велике місто, невеличке село чи новостворена об’єднана територіальна громада, ми будемо раді допомогти всім, адже питання, за великим рахунком, виникають схожі. До речі, перші представники ОТГ теж вже у нас в Асоціації.
– Головна умова для вступу?
– Бажання. Членський внесок розраховується по формулі — він абсолютно невеликий, і не в цьому взагалі питання. Важливо, щоб це було цікаво і голові районної ради, і сільському голові, і щоб вони були рівноправні в ухвалені рішень. Щоб думка, яка доноситься, тим самим сільським головою, була почута серед безлічі інших думок, які висловлюються під час перемовин в Асоціації. Тому головний, мабуть, принцип, який сповідується в Асоціації — можливість бути почутим.
А головна ідея в тому — щоб налагодити комунікацію.
— А саму Асоціацію чують? Є успішні приклади вирішених проблем?
Ми лобіюємо зараз кілька важливих питань. Одне із них – це передача земель за межами населених пунктів у розпорядження об’єднаних територіальних громад. З цього приводу ми звернулися до центральних органів влади. Таким чином вони бачать, що за цим стоять громади, це питання важливе для людей. І ми вже маємо зворотну реакцію. Наше звернення почуте, воно в роботі і ми очкуємо на позитивне вирішення цього питання.
Також ми звернулися до Верховної Ради України та Уряду із пропозицією переглянути механізм сплати податку із доходів фізичних осіб. Цю проблематику перед Асоціацією порушують керівники районів, де працюють потужні нафтогазовидобувні підприємства — вони логічно наполягають, що люди, які працюють там, мають по місцю сплачувати і ПДФО, а не за місцем реєстрації підприємства, скажімо в Києві чи Полтаві. Тому Асоціація таке звернення до центральних органів влади теж направила.
Ми, до речі, розраховуємо, що з першого січня запрацює закон № 3038, який передбачає залишення 5% рентних платежів у місцевих бюджетах. Що значно розширить фінансові можливості громад. І ми теж активно лобіювали вирішення цього питання.
- А як визначається актуальність проблематики?
Коли ми плануємо нашу роботу на перспективу, ми збираємо представників органів місцевого самоврядування, які входять до Асоціації, і запитуємо — що вам важливо в першу чергу? Таким чином ми отримуємо від них бачення дорожньої карти. Накладаючи це все на можливості, ми викристалізовуємо перспективний план. До речі, Асоціація однією із перших підняла проблематику конфлікту інтересів: зараз виникає багато кримінальних справ, які пов’язані із конфліктом інтересів посадових осіб, в тому числі органів місцевого самоврядування. Потрібно було зануритися в проблему — ми запрошуємо експертів, керівників органів місцевої влади і експерти їм кваліфіковано пояснюють, як правильно діяти в рамках чинного законодавства. Грамотний юридичний супровід — це дуже важливо. І це ще один напрямок, який ведемо. Члени асоціації розуміють — що вони не залишаться один на один із проблемою. Колегіально легше вирішити будь-яке проблемне питання. Асоціація забезпечить юридичну допомогу, якщо потрібно — інформаційний, методологічний супровід. Навчання і обмін досвідом, в тому числі і за кордоном — такі завдання Асоціація також ставить.
– Сказане вище можна вважати підсумком річної діяльності. А якою ви бачите Асоціацію через рік?
– Потужною і з кейсом реалізованих проектів.
– Яких?
– Тих, що ми закладаємо зараз.
– І які головні для вас пріоритети?
– Земля за межами населених пунктів. Це, мабуть, найважливіший чинник, який зніме соціальну напругу та дасть нову динаміку розвитку ОТГ. Не важливо, навіть, чий законопроект буде ухвалено: урядовий чи депутатський. Найголовніше, щоб у ньому сільські ради і ОТГ не поставили в один рядок. Інакше, преференцій не буде нікому і децентралізація не зрушиться з цієї транзитної точки.
– Чи бачите ви всі населені пункти, без винятку, членами Асоціації? Можливо, є певна рознарядка на вступ ”, чи все ж таки це справа добровільна?
– Будь-яка сільська рада за великим рахунком за рівнем повноважень знаходиться в одній паралелі з обласною радою. Тобто вони не підпорядковані нікому крім своїх виборців та депутатського корпусу. Тому рознарядки бути не може — ми можемо переконувати, і ця справа абсолютно добровільна. Якщо до нашої Асоціації увійдуть всі без винятку органи місцевого самоврядування області, то від цього Асоціація і її члени тільки виграють. Але важливо інше — нам не потрібна формальна участь. Головне — добитися зворотного зв'язку і нормальної комунікації між представниками самоврядування.
– Асоціація інтегрована в якісь структури?
– Звичайно. Одне із перших рішень Асоціації – заявка на вступ до Всеукраїнської Асоціації районних та обласних рад. Зараз ми повноправні члени цієї Асоціації і беремо участь у Всеукраїнському об'єднанні.
– Це допомагатиме лобіювати інтереси членів полтавської Асоціації в столичних кабінетах?
– В будь-якому випадку — ми будемо почуті. Це буде додатковий козир при введені перемовин чи просування того чи іншого питання. Я входжу до Правління Всеукраїнської Асоціації, відповідно можемо розраховувати на підтримку та сприяння організації.
– Річницю заснування Асоціація відзначає масштабним форумом. Які очікування?
– Форум доволі амбітний. А головне — організовуємо його не для статистики, а щоб він був максимально корисним і цікавим для учасників, насиченим новою і важливою інформацією. Одне із головних питань, яке буде звучати, це впровадження ІТ-продуктів, ІТ-технологій — від обласного центру до найменшого села. Від Інтернету, від комунікацій залежить якість життя громади. Це і безпечний район, і медицина, і рятувальна служба – таким чином ця функція об’єднує навколо себе дуже багато життєво-важливих і громади, і людини речей.
– Кого із прогресивних реформаторів будете презентувати на Форумі і кого плануєте запрошувати?
– Перш за все Форум буде цікавим представникам органів місцевого самоврядування Полтавщини. Запрошуємо колег із України, голів обласних рад, народних депутатів, яким цікавий наш досвід і наші напрацювання. Будуть провідні столичні спікери, які розуміються на проблематиці самоврядування. Європейські партнери, які інвестують в Україну і місцеві громади за своїми напрямками. Будуть розробники продуктів, які теж презентуватимуть унікальні інноваційні розробки. Ну, і ,власне, представники Асоціації.
– Якось зміниться від цього життя мешканців Полтавської області?
– Реформи — це прагнення змін. Бажання удосконалити, наблизити послуги до звичайної людини. Зробити їх доступними і якісними. Форум у цьому допоможе. Форум це точка відліку, від якої ми повинні рухатися далі. Ми живемо в конкурентному середовищі. І для того, щоб рухатися вперед, щоб зацікавити інвесторів — ми повинні бути в чомусь унікальними. І наша унікальність якраз — в розвитку ІТ-продуктів для місцевого самоврядування. І якщо Полтавщина здатна проводити інноваційні Форуми і втілювати потім всі напрацювання в життя, значить вона буде унікальною і конкурентною.
Працювала постійна комісія з питань планування бюджету та фінансів
17 листопада в районній раді відбулося засідання постійної комісії з питань планування бюджету та фінансів, яке провів голова комісії Ступка В.О. У роботі комісії взяли участь голова районної ради Угляниця Г.М., виконувач обов’язків голови районної державної адміністрації Сіряченко С.М., а також головні розпорядники коштів місцевого бюджету – керівники структурних підрозділів РДА.
Депутати мали нагоду ознайомитися зі звітом голови районної ради за період з листопада 2016 року по листопад 2017 року.
Головний лікар КНП «Лубенський районний центр ПМСД» Новаковський М.М., доповів про передачу у 2018 році Лубенській міській раді бюджетних трансфертів у розмірі 60% медичної субвенції на надання амбулаторно-поліклінічної та стаціонарної допомоги населенню, яке проживає на території району, установами та закладами охорони здоров’я, що розташовані на території м.Лубни і утримуються з міського бюджету.
В.о. начальника фінансового управління РДА Єндоренко В.М. проінформувала про передачу бюджетних трансфертів між місцевими бюджетами Лубенського району на безкоштовний підвіз школярів та вихованців, централізоване тимчасове зберігання архівних документів6, що не належать до Національного архівного фонду та на безкоштовне харчування учнів 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів Лубенського району. Проекти рішень із вищезазначених питань комісія рекомендувала винести на розгляд чергової сесії районної ради.
Депутати розглянули зміни, що вносяться до показників районного бюджету на 2017 рік за рахунок трансфертів із обласного і сільського бюджетів. Питання щодо розподілу залишку коштів районного бюджету залишається відкритим. Відповідно до процедури, передбаченої Бюджетним кодексом України, головні розпорядники коштів подали клопотання про потреби в додаткових коштах. Тому , щоб забезпечити при розподілі залишку коштів дотримання принципів обґрунтованості, ефективності та результативності, члени комісії вирішили зробити перерву в засіданні та повернутися до розгляду питання щодо внесення змін до показників районного бюджету на 2017 рік після доопрацювання проекту рішення.
Відповідно до вимог чинного законодавства України на засіданні комісії також було погоджено звіт про виконання районного бюджету станом на 1 жовтня 2017 року.
На Лубенщині відзначили День працівників сільського господарства
16 листопада голова районної ради Угляниця Г.М. взяв участь в урочистих заходах з нагоди Дня працівників сільського господарства України.
Як зазначив Угляниця Г.М. вітати аграріїв району зі святом приємно і почесно, адже до обрання головою ради більше 20 років він працював у сільському господарстві. Голова районної ради наголосив, що проблем у галузі сільського господарства надзвичайно багато і необхідний державницький підхід до їх вирішення. Проблеми аграріїв для нього також є близькими, про них він знає з власного досвіду. Звичайно, хотілося б, щоб держава створювала такі умови, щоб займатися сільським господарством було вигідно не тільки великим агрохолдингам, а праця тракториста, комбайнера, механізатора, оператора машинного доїння була престижною серед молоді. Але аграрії працюють, засівають поля, збирають врожаї. Тож голова ради побажав працівникам сільського господарства плідної праці та щедрих врожаїв на лубенській землі.
Вітання з нагоди свята приймали депутати районної ради Береза М.Г. та Моротченко В.В., яким вручено Почесні грамотами районної ради та районної державної адміністрації. Щирі слова поздоровлень лунали на адресу депутата районної ради, голови СФГ «Талан» Савченко Н.В., яка напередодні свята відзначала день народження.
Зі словами поздоровлень до присутніх звернуся також в.о. голови районної державної адміністрації Сіряченко С.М. Начальник управління агропромислового і економічного розвитку, торгівлі, транспорту та залучення інвестицій районної державної адміністрації Настенко Г.І. подякував ветеранам галузі за багаторічну сумлінну працю. Від Засульської сільської ради, сільського голови Бондаренка С.І. найщиріші вітання передав керуючий справами виконавчого комітету ради Бойко С.М.
До привітань долучилися аматори сцени, які дарували людям, що працюють на землі, щиру українську пісню.
Відбулося засідання постійної комісії з питань економіки, транспорту, зв’язку, підприємництва та управління комунальною власністю
16 листопада у районній раді відбулося засідання постійної комісії з питань економіки, транспорту, зв’язку, підприємництва та управління комунальною власністю. У роботі комісії взяли участь голова районної ради Угляниця Г.М., в.о. голови районної державної адміністрації Сіряченко С.М., заступник голови РДА Нестеренко І.І.
Голова районної ради Угляниця Г.М. проінформував присутніх про свою діяльність на посаді голови ради за період з листопада 2016 року по листопад 2017 року. Він, зокрема зазначив, що діяльність голови - це діяльність як ради в цілому, так і кожного депутата.
З проектом рішення щодо передачі майна закладів культури з 1 січня 2018 року у комунальну власність сільських рад району ознайомила депутатів начальник відділу культури та туризму Лубенської РДА Пазенко Л.В. Голова районної ради наголосив на необхідності передачі на баланс сільських рад і бібліотечної системи і зазначив, що до розгляду цього питання депутати вимушені будуть повернутися на одній з наступних сесій у зв’язку із обмеженими можливостями районного бюджету. Голова комісії Гриценко О.І., члени комісії Фесечко В.М., Береза М.Г., Савченко Н.В. підтримали необхідність вивчення цього питання на районному рівні із залученням до обговорення сільських голів.
Питання освітньої галузі теж не залишилися поза увагою комісії. Про перейменування Тарандинцівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені В.А.Симоненка Лубенської районної ради Полтавської області у опорний заклад «Тарандинцівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені В.А. Симоненка Лубенської районної ради Полтавської області» та Вовчицького ліцею імені В.Ф.Мицика Лубенської районної ради Полтавської області у опорний заклад «Вовчицька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів-ліцей імені В.Ф.Мицика Лубенської районної ради Полтавської області» проінформувала начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту РДА Білокінь Ю.М. Голова районної ради Угляниця Г.М. наголосив на актуальності питання створення філій опорних закладів на базі тих шкіл, де є проблеми з наповнюваністю класів, з одночасним пониженням їх ступеня. Начальник відділу освіти, сім’ї, молоді та спорту РДА Білокінь Ю.М., директори шкіл Кадука М.М., Костюк В.І. висловили переконання, що створення філій є наступним кроком після створення опорних закладів.
Білокінь Ю.М. також проінформувала з питань щодо затвердження у новій редакції статутів Лубенського районного методичного центру та опорного закладу «Калайдинцівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Ф.Д.Рубцова Лубенської районної ради Полтавської області.
На засіданні комісії депутати також розглянули Комплексну програму розвитку архівної справи, зміни до Програми економічного і соціального розвитку Лубенського району на 2017 рік.
Всі питання, що були розглянуті, комісія рекомендувала винести на розгляд чергової сесії районної ради.