Президент України Віктор Янукович підписав Закон „Про внесення змін до Податкового кодексу щодо об’єктів житлової нерухомості”, який на початку липня Верховна Рада України ухвалила у другому читанні. Про це повідомляєофіційний портал Верховної Ради України.

Згідно із законом власники об’єктів житлової нерухомості, які підлягають оподаткуванню, сплачуватимуть податок за 2013 рік у наступному - 2014 році. Водночас до 31 грудня поточного року власники можуть здійснити звірку даних на підставі оригіналів документів про право власності на об’єкти житлової нерухомості та про житлову площу таких об’єктів. Для цього потрібно звернутися до податкової інспекції за місцем реєстрації власника нерухомості.  

Для зручності платників законом переглянуто розміри житлової нерухомості, на яку нараховуватиметься пільга. Так, не сплачуватимуть податок власники квартир, якщо їх загальна житлова площа не перевищує 120 кв. м. Для власників будинків „пільгова площа” визначена у розмірі 250 кв. м., знову ж таки незалежно від того, якою кількістю будинків володіє особа. Якщо у власника є і квартира, і будинок загальною житловою площею до 370 кв. м., він також не сплачуватиме податок на нерухомість.

Якщо ж площа нерухомості перевищуватиме зазначені пільгові метри, то платити податок доведеться лише за ті квадрати, які перевищують визначений розмір.

Однак, наголошують фахівці Міндоходів, якщо об’єкти оподаткування використовуються власниками для одержання доходів, тобто надаються в оренду, лізинг або використовуються у підприємницькій діяльності, пільга на них не діє.

Ставки податку будуть диференційовані.

Для власників:

- квартир - не більше 1 відсотка мінімальної заробітної плати (м.з.п), житлова площа яких не перевищує 240 кв. метрів, у разі перевищення ставка становитиме 2,7 %;

- будинків - не більше 1 відсотка м.з.п., житлова площа яких не перевищує 500 кв. метрів, у разі перевищення – 2,7 %;

- квартир та будинків ­– 1 відсоток м.з.п., житлова площа яких не перевищує 740 кв. метрів, у разі перевищення – 2,7 %.

Для юридичних осіб також продовжено термін подання декларації з податку на нерухомість з „1 лютого” до „20 лютого”.

Фізичні особи повідомлення про сплату податку отримуватимуть до 1 липня.

Нагадуємо, що громадяни, які вже сплатили податок у поточному році можуть повернути сплачені кошти. Для цього їм потрібно звернутися із заявою до податкової інспекції (територіальних органів Міндоходів).

Разом з цим, сплачені кошти в поточному році за згодою платника можуть бути зараховані для сплати податку у 2014 році.

Лубенська ОДПІ за матеріалами сайту Міндоходів

Виконання обов’язків ректора Національного університету ДПС України покладено на Людмилу Тарангул, першого проректора, проректора з наукової роботи, завідувача кафедри фінансів,  д.е.н, професора, заслуженого діяча науки і техніки України, яка працює в навчальному закладі понад 17 років.

Людмила Тарангул є автором понад 250 наукових та науково-методичних праць, була членом та керівником робочих груп, створених за розпорядженням Кабінету Міністрів України для розробки Концепцій реформування податкової системи; місцевих бюджетів; системи управління державними фінансами, а також Податкового кодексу України та коментарів до нього.

Міністр доходів і зборів України Олександр  Клименко під час зустрічі з новим керівником ВНЗ підкреслив важливість збереження репутації університету як одного з найкращих освітніх та наукових закладів України та СНД, а також  доручив  розробити Концепцію інноваційного розвитку навчального закладу.

«Ми прагнемо до того, щоб  університет не тільки зберіг, але й підвищив свій статус як одного з кращих ВНЗ як в Україні, так і за її межами. І Міністерство доходів і зборів буде максимально підтримувати колектив в досягненні поставленої мети. Ми зробимо все можливе, щоб університет й надалі розвивався та готував гідні і професійні кадри»,  - підкреслив Міністр.

Людмила Тарангул зі свого боку наголосила, що вступна кампанія до університету йде за графіком, приймальна комісія працює в звичному режимі на засадах демократичності, прозорості та гласності. Цього року університет користується неабиякою популярністю серед абітурієнтів. Так, за період з 1 до 31 липня на І курс денної форми навчання для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра на участь в конкурсному відборі було подано  6353 заяви, що  на 34% більше у порівнянні з минулим роком. Найбільшим попитом традиційно користуються напрями підготовки «Правознавство» , «Фінанси і кредит» та «Облік і аудит».

 5 серпня 2013 року вже були рекомендовані  до зарахування на навчання на вакантні місця державного замовлення за денною формою навчання абітурієнти, які перебувають на найвищих позиціях рейтингового списку (другий етап).

Що стосується заочної форми навчання, то на сьогодні продовжується прийом заяв та документів від вступників. Закінчення прийому заяв та документів від осіб, які мають право складати вступні випробування, що проводить вищий навчальний заклад, відбудеться 10 серпня, а від осіб, які не складають вступних випробувань – 15 серпня.

Нагадаємо, Національний університет ДПС України став одним з двох навчальних закладів, обраних для підвищення кваліфікації та перепідготовки кадрів податкових органів країн-членів Співдружності незалежних держав (СНД).

Лубенська ОДПІ за матеріалами сайту Міндоходів

З початку року на антикорупційний сервіс Міндоходів „Пульс” звернулося 2827 громадян. Розгляд 95 відс., або 2678 звернень вже завершено, про вжиті заходи заявників поінформовано.

Переважна більшість платників дзвонили з питань діяльності податкових органів Міндоходів. За цією тематикою надійшло понад 88 відс. звернень. Митної справи стосувалися 11,3 відс. дзвінків.

Як і раніше найбільше платників податків цікавила організація роботи підрозділів Міндоходів – 42 відс. звернень на „Пульс” були саме з цього приводу.

Майже 30 відсотків платників вирішили за допомогою сервісу проблеми, які виникли при поданні електронної звітності та реєстрації податкових накладних. На затримку митного оформлення товарів поскаржилися 7% громадян. Про корупційні дії працівників Міндоходів повідомили 3,7 відсотка заявників. Переважна більшість звернень були оперативно опрацьовані протягом однієї доби.

Нагадаємо, що інтерактивний сервіс „Пульс” приймає звернення представників бізнесу з податкових та митних питань. Поскаржитися на неправомірні дії або бездіяльність працівників Міністерства доходів і зборів, оперативно вирішити суперечливі запитання, які виникають у сфері адміністрування податків та під час здійснення митного контролю та митного оформлення можна за телефоном(044) 284-00-07. Лінія працює цілодобово.

Лубенська ОДПІ за матеріалами сайту Міндоходів

Міні-завод, який діяв на околиці одного з райцентрів Полтавської області, виявили співробітники Міндоходів області під час слідчо-оперативних заходів у рамках кримінального провадження за ознаками ст.204 Кримінального Кодексу України (незаконне виготовлення, зберігання, збут або транспортування з метою збуту підакцизних товарів).

Високий паркан, який огороджував земельну ділянку, надійно приховував від сторонніх очей виробничий комплекс: споруди, обладнання та установку з перекачування газового конденсату, наземні та підземні ємності для зберігання паливно-мастильних матеріалів, обладнані спеціальними механізмами.

Надати працівникам Міндоходів дозвільні та правоустановчі документи, які б засвідчували законність виробництва цієї групи підакцизних товарів,  організатори прибуткового бізнесу звісно ж не змогли.

Клієнтами міні-заводу були підприємства з різних регіонів України. Незаконно виготовлені паливно-мастильні матеріали відвантажувалися оптовими партіями та вивозилися вантажним транспортом з автоцистернами.

Під час проведеного обшуку виявлено та вилучено понад 45 тон нафто-газоконденсатної суміші, яка слугувала сировиною для виробництва, резервуари для зберігання нафтопродуктів, інше обладнання. Загальна вартість вилучених товарно-матеріальних цінностей складає 450 тис. грн.

На даний час проводиться експертне дослідження зразків вилучених паливно-мастильних матеріалів.

Лубенська ОДПІ за матеріалами сайту Міндоходів

Лубенська ОДПІ повідомляє, що 29 серпня поточного року останній день сплати земельного податку з фізичних осіб.

Податок фізичними особами сплачується на підставі податкового повідомлення-рішення.

Фізичні особи у сільській місцевості можуть сплатити земельний податок через каси сільських рад за квитанцією про приймання податкових платежів.

Громадяни–власники земельних ділянок, які вийшли на пенсію не за віком (пенсія призначена за вислугу років, по інвалідності тощо), після досягнення пенсійного віку мають право на користування пільгою щодо сплати земельного податку. Пільга громадянам по земельному податку надається за земельні ділянки, що належать їм на правах приватної власності.

Для отримання пільги громадянин має подати до територіального органу Міндоходів за місцезнаходженням земельної ділянки заяву про надання пільги та документи, що посвідчують його право на пільгу (копії паспорту, пенсійного посвідчення, тощо).

Нагадуємо, що від сплати земельного податку звільняються: пенсіонери (за віком); інваліди першої і другої групи; ветерани війни та особи, на яких поширюється дія Закону України ”Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту”; фізичні особи, визнані законом особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, фізичні особи, які виховують трьох і більше дітей віком до 18 років.

Звільнення від сплати земельного податку за земельні ділянки, передбачене для відповідної категорії фізичних осіб, поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм:

для індивідуального дачного будівництва – не більш як 0,10 гектара;

для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка): у селах не більш як 0,25 гектара, в селищах – 0,15 гектара; в містах – 0,10 гектара;

для будівництва індивідуальних гаражів – не більше як 0,01 гектара;

для ведення садівництва – не більш як 0,12 гектара;

для ведення особистого селянського господарства – у розмірі не більш як 2 гектари.

Водночас, право на пільгу щодо сплати земельного податку мають ті фізичні особи, право власності яких на земельні ділянки посвідчено належними документами та даними державного земельного кадастру.

Спадкоємці-нерезиденти сплачують податок до нотаріального оформлення об’єктів спадщини.Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку на доходи фізичних осіб до бюджету, є спадкоємці, які отримали спадщину.

Нотаріус видає спадкоємцю-нерезиденту свідоцтво про право на спадщину за наявності документа про сплату податку з вартості об’єкта спадщини.

Одночасно наголошуємо, що відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України №2768-III від 25.10.2001р. використання землі в Україні є платним. У разі якщо фізособа користується земельною ділянкою, але не має документів, які посвідчують право власності на земельну ділянку, то підстав для несплати земельного податку немає.

Річний розмір податку незначний, тож власникам земельних ділянок потрібно добросовісно віднестися до виконання свого громадянського обов’язку та своєчасно і в повному обсязі сплатити належні суми земельного податку. «Не залишайте на завтра те, що можна зробити сьогодні» – каже народне прислів’я, в якому є сенс, адже за несвоєчасну сплату податку у відповідності з діючим законодавством нараховуються штрафні санкції та пеня.

Телефони для довідок: 32-87 та 31-70.

Лубенська ОДПІ